No data

Gazeta codzienna

Sztuka. Kultura. Nauka.

* * *

Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
No data
No data
2020-04-25
Second news on the main page

Zgodnie z zapowiedziami od środy (26 stycznia) w Lubartowie rusza komunikacja miejska. Przez najbliższe dwa miesiące będzie to pilotażowa, bezpłatna linia obsługiwana przez niskoemisyjny autobus. Długość trasy to 17 km – 26 przystanków w jedną stronę. Autobus będzie kursował od poniedziałku do piątku.  

Końcowe przystanki zostały zlokalizowane przy kościele w Lisowie i przy ul. Hutniczej w Lubartowie. Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się na załączonej grafice. Tablice z rozkładem są od poniedziałku umieszczane na poszczególnych przystankach. Będzie go można również pobrać na telefon skanując QR kod.

Trasa  pilotażowa została zaplanowana tak, aby w ramach jednej linii połączyć jak najwięcej istotnych miejsc użyteczności publicznej: dworzec kolejowy, szpital, szkoły, targ, cmentarze i krańcowe osiedla miasta. Chodzi również o to, aby  pojazd nie poruszał się tylko głównym ciągiem komunikacyjnym północ – południe, który obecnie obsługują przewoźnicy międzymiastowi. Proponowany przebieg trasy ma sprawdzić w praktyce potrzeby mieszkańców, co pozwoli na wprowadzanie ewentualnych korekt. Pierwszy pojazd, który wyruszy na trasę to autobus wyprodukowany przez firmę Automet z Sanoka. Linia będzie obsługiwana przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej.

 www.lubartowska.pl
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
Nowe odkrycia rzucają inne światło na historyczność postaci Jezusa Chrystusa
Jako statystyk zetknąłem się z historią Josephusa Abdesa ben Pendery.
Pracując w zawodzie wydawcy chciałem na nowo rzucić snop światła na
zapomnianą historię rzekomego ojca biologicznego Jezusa Chrystusa.

Uważam że ludzie powinni mieć możliwość samodzielnej oceny zebranego
materiału dowodowego. Często bowiem nigdy nie słyszeli o tej historii.
Żyjąc w kraju takim jak Polska jesteśmy pozbawieni części wiedzy jaką
mają mieszkańcy innych krajów. Warto przedstawić argumenty osób z
różnych wyznań, a nie tylko chrześcijan, na ojcostwo Jezusa Chrystusa.

Czy "ziemski" ojciec coś uwłacza historii Jezusa?
Czy jeśli Jezus Chrystus miał zwykłego, ziemskiego ojca, to cz to coś
uwłacza jego naukom, jakie pozostawił swoim współwyznawcom? Pisząc ten
tekst, nie sądzę tak. Sądzę że dopiero przedstawienie całej historii
wokół Jezusa Chrystusa, pozwala poznać kontekst w jakim udzielał on
swoich nauk.

W świecie radykałów
Żyjemy otoczeni przez wyznaniowych radykałów. Gdy wszyscy wokół
twierdzą że ktoś był niepokalanie poczęty, to wygrzebanie antycznych i
średniowiecznych dokumentów twierdzących że tak nie było, nadal jest
swego rodzaju rewolucją.
Czy nawet jeśli Jezus jest Bogiem, to czy może mieć ziemskich
rodziców? Czy dla wyznawców boskości Jezusa, jest to uwłaczające jeśli
nie został niepokalanie poczęty?

Nie wiem. Wyznaję lekko bardziej nowoczesne wyznanie. W nim, nawet
mając ziemskich rodziców, nadal można być deifikowanym. W mojej ocenie
biologiczny ojciec Jezusa Chrystusa mógł istnieć. Przedstawiam inną
wersję wydarzeń od tej jaką kolportują rozmaici radykałowie,
zwolennicy jednej książki. Moje wyznanie, też judeochrześcijańskie,
uczy by z ostrożnością traktować tych którzy opierają się tylko na
jednej księdze.

Wersja najprawdopodobniejsza statystycznie
Z wykształcenia jestem statystykiem, pierwszą pracą zawodową była
praca “student tutor’-a”  właśnie jako ćwiczeniowca statystyki, na
brytyjskim uniwersytecie. Kierując się zwykłą logiką, za
najprawdopodobniejsza przyjąłem wersję która wydaje się prawdopodobna
statystycznie (niepokalane poczęcie- przyznamy- ma niskie
prawdopodobieństwo zdarzenia, nawet w świecie bogów znajdziemy mało
tego typu hierogamii).

Ostatnio przeglądałem jakieś nowe publikacje i znalazłem opis Jezusa w
świetle nauk innych wyznań. Niiejszy artykuł jest efektem szoku,
jakiego wówczas dostałem. Otóż nagle- cała ta historia biologicznego
ojca Jezusa Chrystusa ułożyła się w jakąś logiczną, sensowną całość.

Kelsos o Jezusie
Nie sposób nie opisać sprawy wzmianki niejakiego Kelsosa lub Celsusa o
Jezusie. Jest ona uznana ze względu na krytycyzm autora, za jedno z
wiarygodniejszych doniesień o tej osobie, mimo że autor ten był
zaciekłym krytykiem chrześcijaństwa u jego zarania. Jak pisze
krytyczny i sceptyczny wobec wszelkich religii, nie tylko
chrześcijaństwa, serwis "Racjonalista.pl"-

"Przez wiele stuleci żaden z krytyków chrześcijaństwa nie
przeprowadził tak gruntownej analizy krytycznej tej religii. "
wg http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1067

Kelsos dostarcza dowodów historyczności tej postaci. Autor postać
Jezusa opisywał nader krytycznie, dostarczając różnych plotek czy też
krążących wówczas opowieści. Nie znamy źródeł z których czerpał
Celsus.

Opisuje on postać Jezusa jako osobę która nauczyła się sztuk
magicznych w ówczesnym Egipcie, i dzięki ich wykorzystaniu, została
uznana za Boga. Kelsos twierdzi m.in., że Jezus pochodził z nieprawego
związku Maryi i rzymskiego legionisty Pantery. Autor około 178  n.e.
pisze o Jezusie m.in.:

-pochodził z małej wioski w Judei,
-zrodził się z biednej wiejskiej dziewicy, którą sąsiedzi niezbyt szanowali.
-Mąż jej, z zawodu cieśla, wypędził ją, dowiódłszy jej cudzołóstwa z
żołnierzem Panterą. Wypędzona błąkała się tu i ówdzie i we wstydzie
porodziła tajemnie.

Inne tłumaczenie:
[Jezus] podaje się kłamliwie za syna dziewicy, podczas gdy w
rzeczywistości urodził się w jakiejś zapadłej wsi żydowskiej jako syn
miejscowej biednej wyrobnicy, której mąż, cieśla, wypędził ją, gdy jej
dowiódł cudzołóstwa, a ona, wygnana przez męża i zhańbiona tułała się
po świecie, aż potajemnie urodziła Jezusa. Jezus zaś przyparty biedą
najął się do pracy w Egipcie, gdzie zapoznał się ze sztuczkami
magicznymi, jakimi chełpią się Egipcjanie, a po powrocie do ojczyzny
popisywał się tymi sztuczkami i zaczął się głosić Bogiem.

Kelsos z Aleksandrii
Kelsos lub Celsus w wersji łacińskiej (gr. Κέλσος) był filozofem i
pisarzem antycznym, znanym z krytyk chrześcijaństwa. Autor ten przez
jakiś czas przebywał w Fenicji i Palestynie, prawdopodobnie również w
Egipcie. Był spadkobiercą cesarza i filozofa-stoika Marka Aureliusza.

Wyznawał stoicyzm i platonizm. Nie był – co zarzucali mu chrześcijanie
– ateistą ani bezbożnikiem. Wypowiadał się pozytywnie o religii
rzymskiej i panującej w Imperium tolerancji (widział jednak w nowej
religii zagrożenie dla państwa).

Prawdziwe słowo (lub "Prawdziwa nauka")
Kelsos jest znany przede wszystkim jako autor zaginionego dzieła
Prawdziwe słowo napisanego około roku 178, będącego pierwszym znanym
pisemnym wystąpieniem antychrześcijańskim. "Prawdziwe słowo" (gr.
Alethes logos - ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ) to znane dziś tylko we fragmentach,
napisane około roku 178 zaginione dzieło Celsusa, będące pierwszą
znaną pisemną krytyką chrześcijaństwa.

Z "Prawdziwym słowem" polemizował ponad siedemdziesiąt lat później
jeden z Ojców Kościoła, Orygenes, por jego publikacja " Przeciw
Celsusowi". Fragmenty zaginionego w zawirowaniach dziejowych (można tu
mówić o celowym niszczeniu pozycji krytycznych względem chrześcijan)
dzieła znamy jedynie z repliki Orygenesa, który zgodnie z ówczesnymi
zwyczajami podawał dokładne cytaty fragmentów, które komentował. Tekst
Celsusa nie przetrwał, ale fragmenty mogą być odtworzone z wielu
cytatów częściowo dlatego, że wiele chrześcijańskich autorów zmagało
się z nim.

Alethes Logos ( λόγος ΆληΘής , "Prawdziwe słowo" lub  "prawdziwa
nauka") została spisana prawdopodobnie już około 175 lub 178 n.e.,
prawdopodobnie w Aleksandrii. [12]
Oryginalny tekst znany jest z obszernych cytatów w napisanym około 248
roku traktacie krytycznym pisarza kościelnego Orygenesa i dzięki temu
może być częściowo zrekonstruowany. Napisane w języku greckim pismo
Orygenesa jest zatytułowane "Przeciw piśmie Celsusa", zatytułowanym
"Prawdziwa nauka" (krótko: Przeciwko Celsusowi, łac. "Contra Celsum").

Orygenes cytuje punkty Celsusa - jeden po drugim akapicie- i stara się
je obalić. Dzięki jego pracy można nawet odtworzyć budowę utworu
"Prawdziwe słowo" ("Alethes logos"). Chociaż Orygenes twierdzi że
odpowiedział na wszystkie argumenty przeciwnika, ale opinie naukowców
o tym, jak wielki jest przekazany przez niego element tekstu, są
daleko różne. [13] Najpóźniej po wyniesieniu chrześcijaństwa do roli
religii państwowej dokonano zniszczenia wszystkich pozostałych kopii.
Nie jasne jest, czy i w jakim wymiarze poza Orygenesem tą pracę znali
i używali inni autorzy, jest to teza dyskusyjna; niezbitych dowodów
brakuje. [15]

W ramach "prawdziwej nauki", lub "prawdziwego słowa", do których tytuł
dokumentu się odwołuje i których dotyczy, Kelsos rozumie początkową,
wspólną dla najstarszych ludów, a zwłaszcza ich nauczycieli mądrości,
pierwotną wspólną wiedzę religijno-filozoficzną. [16] Przytacza wiele
narodów, w tym Egipcjan, Asyryjczyków, Chaldejczyków, Hindusów, i
Persów.

Wśród uczonych, którzy wg jego interpretacji posiadali właściwą
wiedzę, i głosili jego zdaniem poprawną, prawdziwą doktrynę, ujmuje
Homera, Orfeusza, Pherecydesa z Syros, Pitagorasa i Zaratusztrę
("Zoroastresa").

Platon nie był wg Celsusa twórcą nowej filozofii, lecz tylko wybitnym
kaznodzieją starej, tradycyjnej, uniwersalnej mądrości. To odniesienie
z punktu widzenia historii filozofii nie było unikalne dla Celsusa,
niejaki Numenios reprezentował także ten światopogląd, a później był
on wspólną cechą neoplatoników późnego antyku.

Krytyka chrześcijaństwa
Pośród licznych zarzutów stawianych chrześcijanom, Kelsos twierdzi
m.in., że Jezus był magikiem i oszustem oraz, że pochodził z
nieprawego związku Maryi i rzymskiego legionisty Pantery.
Chrześcijanie wg niego kilkakrotnie mieli dokonywać rewizji i
modyfikacji tekstów Ewangelii, które jednakże i tak pełne są w jego
opinii sprzeczności. Wypominał rewizjonistom, którzy mieli zmieniać
zawartość ksiąg Nowego Testamentu, i krytykował chrześcijaństwo u jego
zarania.

Pisze on:
Wszystkie wasze opowieści są tylko baśniami, którym nie potraficie
nadać nawet pozorów prawdopodobieństwa, chociaż doskonale wiadomo, że
przerabialiście trzy, cztery, a nawet więcej razy tekst waszej
ewangelii, aby wykręcić się od stawianych wam zarzutów i oskarżeń.
albo
Nauka chrześcijańska ma barbarzyńskie pochodzenie. [ 7 ]
Nauka ta jest banalna i do poglądów innych filozofów nie wnosi nic
ważnego ani nowego. Jest ona prostacka, z powodu swojej naiwności i
całkowitego braku siły dowodowej opanowała wyłącznie prostaków
Byłoby dobrze, gdyby zechcieli odpowiedzieć na moje pytania — nie
dlatego, żebym chciał się od nich czegoś dowiedzieć — wiem wszystko [o
ich nauce] — ale dlatego, że wszystkich traktuję bezstronnie. Jeśli
jednak nie zechcą dyskutować, ale zgodnie ze swym zwyczajem powiedzą:
„Nie dociekaj" itd., to będą musieli przynajmniej wyjaśnić istotę
swojej nauki i powiedzieć, skąd się ona wzięła.
[Mówi Celsusowy Żyd:] Jakże to, wywodzicie swoje pochodzenie z naszych
świętych Pism, a skoro tylko poczyniliście postępy, pogardzacie nimi,
choć poza naszym Prawem nie potraficie wskazać żadnego innego źródła
swej nauki?
Najważniejsze zarzuty jakie formułuje Celsus to:
   * barbarzyństwo i nierozumność tej religii. Filozof widział w
chrześcijaństwie nie tylko krok wstecz, ale przede wszystkim
zagrożenie dla kultury greckiej i rzymskiej.
   * celowe oszustwa (Wszystkie wasze opowieści są tylko baśniami,
którym nie potraficie nadać nawet pozorów prawdopodobieństwa, chociaż
doskonale wiadomo, że przerabialiście trzy, cztery, a nawet więcej
razy tekst waszej ewangelii, aby wykręcić się od stawianych wam
zarzutów i oskarżeń).
   * sprzeczności logiczne, łatwowierność (utrzymuję, że niedorzecznym
jest przedstawiać nam Boga, który występuje ze swej wieczności dla
stworzenia świata i puszcza go potem na los szczęścia; Boga, który lud
i świat, przez wprowadzenie zła, karze potem za to, w czym sam tylko
zawinił i za co sam jest odpowiedzialny).
   * banalność przekazu chrześcijańskiego (Bóg tchnął w człowieka
swego ducha; z żebra jego wyciągnął niewiastę i parze tej wydaje
rozkazy, przeciwko którym wąż powstaje. Podszepty tego węża zwyciężają
przykazania Boże. Czyż nie jest to bajka dobra dla starych bab?)
   * antropomorfizmy (Żydowski Bóg jest podobny do nich; mówi głosem,
ustami, jak gdyby Bóg miał głos, usta lub cokolwiek, o czym możemy
mieć jakieś pojęcie. To też śmiesznym jest utrzymywać, jak to czynią
oni, że ciało ludzkie zrobione jest na obraz Boga, który nie ma
kształtu, ani barwy, ani substancji).
   * synkretyzm, zapożyczenia z wierzeń różnorakich ludów i krążących
opowiadań o zmartwychwstaniu.
   * śmieszność tez chrześcijaństwa, ich nielogiczność, absurdalność w
zderzeniu z rzeczywistością i zdrowym rozsądkiem.
   * spory doktrynalne między chrześcijanami, ciągłe kłótnie o sprawy
nieistotne, szczegóły (cień osła).
   * Celsus próbuje też brutalnie obalić tezę o dziewictwie Maryi i
nadprzyrodzonym poczęciu Jezusa (pochodził z małej wioski w Judei,
zrodził się z biednej wiejskiej dziewicy, którą sąsiedzi niezbyt
szanowali. Mąż jej, z zawodu cieśla, wypędził ją, dowiódłszy jej
cudzołóstwa z żołnierzem Panterą, [przypis redakcji-opisanym poniżej].
Wypędzona błąkała się tu i ówdzie i we wstydzie porodziła tajemnie).
   * zagrożenie dla państwa wynikające z tajemniczości i elitarności
spotkań chrześcijańskich i ich działalności (Chrześcijanie wykonują
swe praktyki i nauczają potajemnie, Czczą aniołów i trudnią się
czarnoksięstwem, którego ich nauczył Mojżesz).
   * wiara w cuda (Wszystko, co napisano o uzdrowieniach,
zmartwychwstaniu czy rozmnożeniu kilku chlebów, z których po
nakarmieniu całej rzeszy ludzi pozostało jeszcze wiele ułomków, oraz
wszystkie cudy, o których z przesadą opowiadali jego uczniowie.
Przypuśćmy, że naprawdę dokonałeś tego wszystkiego. Nie przewyższa to
nawet naszych kuglarzy jarmarcznych, którzy obiecują dokonywać rzeczy
jeszcze bardziej zadziwiających, toż samo potrafią egipscy magicy,
którzy za kilka oboli sprzedają na rynku swe cudowne umiejętności,
wypędzają demony, zamawiają choroby, wywołują dusze bohaterów,
pokazują stoły zastawione drogimi przysmakami i potrawami, które w
rzeczywistości nie istnieją, wprawiają w ruch martwe przedmioty tak,
że wskutek złudzenia poruszają się one jak żywe istoty. Czyż musimy
uważać od razu za synów bożych ludzi, którzy dokonują takich rzeczy?
Czy raczej powinniśmy stwierdzić, że są to praktyki bezbożników
opętanych przez złego ducha?)
   * wiara w panowanie nad zwierzętami (Jeśli kto stwierdzi, że
jesteśmy panami zwierząt, ponieważ polujemy na nie i żywimy się ich
mięsem, odpowiem: a może raczej my zostaliśmy stworzeni dla zwierząt,
skoro zwierzęta również polują na nas i pożerają nas? Przecież, aby
upolować jakieś zwierzę potrzebujemy sieci, broni, pomocy wielu ludzi
i psów, zwierzętom zaś natura z własnej woli dała broń, dzięki której
łatwo górują nad nami. [4,78]Na wasze twierdzenie, że Bóg dał wam moc
chwytania dzikich zwierząt i zabijania ich, odpowiedzmy, że
prawdopodobnie zanim istniały miasta, sztuki i więzy społeczne, zanim
wynaleziono broń i sieci, ludzie byli porywani i pożerani przez dzikie
zwierzęta, natomiast zwierzęta wcale nie były chwytane przez ludzi.
[4,79]
   * Więc Bóg wydał raczej ludzi na pastwę zwierząt. [4,80]
   * Jeżeli wydaje się, że ludzie różnią się od zwierząt tym, że
mieszkają w miastach, że posługują się prawami, że mają urzędników i
wodzów, to nie stanowi to żadnego dowodu; to samo bowiem robią mrówki
i pszczoły. Pszczoły mianowicie mają królową, która jest otoczona
świtą i służbą, prowadzą wojny, odnoszą zwycięstwa, biorą pokonanych
do niewoli, mają miasta i przedmieścia, znają podział pracy, sprawują
sądy nad jednostkami leniwymi i występnymi, w każdym razie karcą i
wypędzają trutniów. [4,81]
   * Mrówki pomagają swym towarzyszkom, gdy spostrzegą, że są one
zmęczone. [4,83] Żywe mrówki wydzielają dla zmarłych mrówek osobne
miejsce, które jest dla nich grobem rodzinnym. I zaiste, spotkawszy
się, rozmawiają ze sobą, dlatego nie błądzą w drodze; posiadają więc
niewątpliwie pełnię rozumu i wspólne pojęcie pewnych prawd, mają głos
i używają umownych znaczeń słów. [4,84])

Literackie zagadki
Badacze przez lata studiowali możliwość poprawności opisów z dawnych
źródeł literackich oraz z pism Celsusa. Natrafili na opis Abdesa
Pantery i sprawdzili, że jego legion stacjonował do 9 roku n.e. w
Palestynie. Tak przynajmniej utrzymują dawne źródła lokalne, a tezę o
nagrobku Abdesa Pantery spopularyzował włoski autor.

Związek Panthery z pism Celsusa oraz Tyberiusza Juliusza Abdesa
Pantery jako pierwszy zasugerował nieznany autor, teza ta była znana
już w latach 40-tych XX wieku. Szerzej popularyzował ją Włoch,
Marcello Craveri w książce La vita di Gesù (1966). Oparł się on na
założeniu, że informacje Celsusa o nieprawym pochodzeniu Jezusa są
prawdziwe oraz powiązał je z osobą żołnierza o zbieżnym imieniu
żyjącego w odpowiednim miejscu i czasie, który mógłby być ojcem.
Kariera wojskowa zawiodła Abdesa Panterę jako młodego człowieka do
Syrii, gdzie znalazł się mniej więcej w czasie poczęcia Jezusa. W roku
zerowym naszej ery był legionistą zdolnym do reprodukcji.

Kolejne doniesienia literackie
Ewangelia Marka opisując dzieje Jezusa podaje następujący wers (7:24):

"A stamtąd wyruszywszy, udał się w okolice Tyru i Sydonu. I wszedł do
domu, gdyż nie chciał, aby ktoś się o tym dowiedział, lecz nie zdołał
się ukryć."

Nie znalazłem innych informacji w Ewangelii do wejściu Jezusa do domu.
Ewangelie nie precyzują, czy Jezus próbował się ukryć we własnym, czy
też cudzym domu. Wielu autorów uznało tą wzmiankę za przekonywującą,
by domniemywać, że nagrobek Tyberiusza Juliusza Abdesa Pantery,
znaleziony podczas budowy linii kolejowej koło Bingen nad Renem,
pochodzącego z miasta identyfikowanego przez lingiwstów z Sydonem,
może być nagrobkiem ben Pandery- opisywanego jako biologiczny ojciec
Jezusa w pismach krytyka chrześcijaństwa z roku ok. 178 n.e. Jak
zauważa James D. Tabor w swojej książce o tym okryciu,  (The Jesus
Dynasty), nie powinniśmy odrzucać takiego powiązania jako brzmiącego
obraźliwie dla czyjejś wiary czy pobożności. Ślady te winny być
naukowo zweryfikowane.

Nagrobek Abdesa Pantery odkryto podczas budowy linii kolejowej, Przy
nagrobku Abdesa Pantery, w odległości kilku metrów, znaleziono
utłuczoną głowę, którą zdeponowano w nieznanym miejscu, wg źródła
<
2020-04-27
List do UM w Puchaczowie- wprowadźmy szynobus na bocznicę do Puchaczowa!

Pisaliśmy i przypominaliśmy do władz gminy po wielokroć:

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: czw., 11 paź 2018 o 19:58
Subject: Propozycja- kolej podmiejska z Lublina do Puchaczowa
To: <puchaczow na s. lubelskie.pl>

 Do Władz Gminy Puchaczów
Szanowni Państwo Radni Gminy
Jak rozwinąć miejscowość Puchaczów tak aby w perspektywie 5-10 lat stała się ośrodkiem miejskim i liczyła od 4 do 5 tysięcy mieszkańców? W Europie jest wiele przykładów jak tego dokonano. Jednym ze sposobów jest odtworzenie linii kolei i wprowadzenie podmiejskich połączeń pasażerskich do Lublina.
Zwracam się, jako ekonomista transportu, do władz gminy z następującą petycją.
Domagam się, aby gmina pozyskała materiał staroużyteczny z remontów linii kolejowych w okolicy Lublina (takie się aktualnie toczą), lub w inny sposób zbudowała nową łącznicę- linię kolejową z  Puchaczowa do istniejącej bocznicy kopalni wraz z budową przystanku kolejowego w miejcowości Puchaczów.
Uzasadnienie:
 
Położenie Puchaczowa w pobliżu linii kolejowej uzasadnia wprowadzenie częstych - np. cogodzinnych pociągów podmiejskich w relacji do Lublina. Wówczas Puchaczów mógłby się rozwinąć do roli miejscowości satelickiej Lublina i do roli ośrodka regionalnego. 
Zbudowanie kolei pod przewozy pasażerskie jest możliwe, wymaga jednak by to gmina Puchaczów a nie PKP PLK zajęła się tym zadaniem. Torowiskiem mogłaby zarządzać gmina Puchaczów lub PKP PLK.
Dlaczego kolej? Oferuje ona wygodne dojazdy do pracy czy do szkoły i w Europie Zachodniej często jest elementem rozwijającym urbanizację. Poprawi ona jakość podróży w relacji Milejów Osada- Lublin. Kolej w tej relacji już istniała. Zachodzi więc tylko potrzeba jej odtworzenia.
Jakie są możliwości przeprowadzenia budowy połączenia? Jeśli
inwestorem byłyby władze województwa, czy gmina pozyska te grunty?
Jakie są możliwości zaangażowania gminy w taki projekt? Odbudowana
kolej byłaby cześcią szybkiej kolei miejskiej i aglomeracyjnej dla
Lublina.
Schematy załączam.
Pozdrawiam,

-- 
Kilkanaście km od Puchaczowa zbudowano ok. półtora km torowiska - w Świdniku, dla szynobusów. Ostatnio także odbudowano fragment od lat nieczynnej lokalnej linii kolejowej wokół Rejowca. Badaliśmy, czy podobna niewielka inwestycja jest możliwa w Puchaczowie, aby wprowadzić połączenia Lublin- Puchaczów Centrum, obecnie bowiem tory omijają Puchaczów o ok. 1 kilometr. 
Ta linia kolejowa z Lublina do Puchaczowa  to wielki majątek, który jest niewykorzystany w ruchu regionalnym, choć wokół Lublina trwają od dekad przymiarki do wprowadzenia połączeń podmiejskich, które umożliwiłyby bardziej wygodne codzienne dojazdy do pracy do Lublina. 

Badałem, czy składy szynobusów mogłyby docierać do Puchaczowa. Oto korespondencja:
Urząd Gminy
Puchaczów

ul. Lubelska 22,  21 - 013 Puchaczów

Szanowni Państwo,
Czy w ramach likwidacji połączeń kolejowych zamierzają Państwo przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej w regionie? Pociągi osobowe mogą już nigdy nie dotrzeć do takich miejscowości jak Puchaczów. Chcieliśmy tutaj przywrócić ruch pasażerski- choć nie sprawdzaliśmy czy kiedyś kursowały tutaj pociągi inne niż wycieczkowe. (..) Pociągi pasażerskie mogłyby powrócić choćby jako okresowe kursy wakacyjne. Mogłoby to doprowadzić do ożywienia lokalnej turystyki. Torowisko wszak istnieje. 
Początkowo proponujemy wprowadzenie 4 par połączeń tylko w weekendy wakacyjne.  Skorzystać może na tym także sama kopalnia węgla i jej pracownicy. Chcemy wprowadzić wokół Lublina kolej podmiejską.

Ostatnio zapowiedziano likwidację trakcji kolejowej na odcinku Łuków – Bezwola p. Radzyń Podl. ale jednakże linię tą odremontowano. 
Jednocześnie, zmodernizowano lub wymieniono torowisko na odcinku Lublin- Lubartów- Parczew, możliwe że prace remontowe dotrą do Bezwoli, już bardzo blisko Radzynia. Powróciły tutaj pociągi pasażerskie. Możliwe że dotrą do Bezwoli. 

Jednakże sama gmina Puchaczów jest pozbawiona kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Najpierw powstałaby stacja tymczasowa. Kursowałyby autobusy szynowe do Lublina.

Proponujemy odbudowę sieci kolejowej na terenie gminy ze środków samorządu lub innych źródeł- na przykład kopalni. Może ona zbudować gminie i mieszkańcom stację kolei pasażerskiej, i to jak najbliżej zabudowań, aby dojście było jak najwygodniejsze. Zbudowano by tutaj miasto. Myślę że zarząd kopalni sam mógłby skorzystać z możliwości podróży koleją pasażerską. Nasze wydawnictwo chciałoby doprowadzić do powstania sieci kolei podmiejskiej wokół Lublina. Chcemy by pociągi kursowały w przyszłości nawet co 60 minut, a po budowie łącznika do Łęcznej- co 30 minut. Z dużą prędkością, aby nadrobić szybkością niekorzystny przebieg linii.  

Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Puchaczowa- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Zwiększy to znacząco rentowność inwestycji. Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Puchaczowa- aż do Puchaczowa- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Miasta Puchaczów już, albo jeszcze nie ma, ale przystanek mógłby się tak nazywać, na cześć tego pomysłu. Konieczna byłaby zmiana planu zagospodarowania przestrzennego, wyznaczenie pasu terenu na torowisko i przystanek- ok. 1-1,5 km, oraz przekonanie władz samorządowych- inwestycja powstałaby ze środków unijnych. Koszt to 2-3 mln PLN, gmina musiałaby najprawdopodobniej także dołożyć jakieś środki.

Złoża węgla się wyczerpią, i co wtedy? Puchaczów może ocaleć dzięki stacji kolei podmiejskiej. Pociągów przedłużonych tutaj z Lublina- do stacji kolei regionalnej. Wszak ta część regionu w ogóle nie ma dostępu do kolei. 

Proponowany tymczasowy przystanek kolei pasażerskiej Puchaczów.

jest jedyną stacją kolejową na terenie gminy Puchaczów, aktualnie nie obsługującą ruchu osobowego. Planuje się w tym liście tymczasowe wznowienie połączenia między Lublinem a Puchaczowem. Początkowo tymczasowy peron, np. drewniany, obsłużyłby kilka pociągów na dobę- być może nawet udałoby się tu przedłużyć kurs jakiegoś pociągu dalekobieżnego do Warszawy. Stacja obecnie jedynie służy poc. towarowym na linii do kopalni węgla. Chcemy to zmienić i wprowadzić kursy kolei regionalnej i połączenie dalekobieżne. Pociągi regionalne i inne wykonywałyby manewry i kończylyby bieg dopiero dalej, na odpowiedniej infrastrukturze na stacji przy kopalni, by nie blokować torowiska. 

-- 
 Wójt Gminy

mgr inż. Adam Grzesiuk


 

Szanowny Panie,
Kilkanaście km od Puchaczowa zbudowano ok. półtora km torowiska - w Świdniku, dla szynobusów. Badamy, czy podobna inwestycja jest możliwa w Puchaczowie, aby wprowadzić połączenia Lublin- Puchaczów Centrum, obecnie bowiem tory omijają Puchaczów o ok. 1 kilometr. 
Ta linia kolejowa z Lublina do Puchaczowa  to wielki majątek, a wokół Lublina trwają przymiarki do wprowadzenia połączeń podmiejskich, które umożliwiłyby bardziej wygodne codzienne dojazdy do pracy do Lublina. 

Badam, czy składy szynobusów mogłyby docierać do Puchaczowa. Konieczna byłaby zmiana planu zagospodarowania przestrzennego, wyznaczenie pasu terenu na torowisko i przystanek- ok. 1-1,5 km, oraz przekonanie władz samorządowych- inwestycja powstałaby ze środków unijnych. Koszt to 3-4 mln PLN, gmina musiałaby najprawdopodobniej także dołożyć jakieś środki.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

 www.lubartowska.pl
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-05-02
Holokaust zaczynał się podobnie

Holokaust zaczynał się podobnie.

Przenieśmy się na chwilę myślami, wyobraźnią we wczesne lata 30. do Berlina. Znajdujemy się prawie w centrum Berlina, ta dzielnica nazywa się bawarska, trzy przystanki od ogrodu zoologicznego. Jest tam, gdzie dzisiaj jest stacja metra, park bawarski. I oto jednego dnia, w tych wczesnych latach 30. na ławkach pojawia się napis: „Żydom nie wolno siadać na tych ławkach”.
Można powiedzieć nieprzyjemne, to jest nie fair, to nie jest OK, ale w końcu jest tyle ławek dookoła, można usiąść gdzie indziej, nie ma nieszczęścia.
… jest tam basen pływacki, napis: „Żydom zabroniony wstęp do tej pływalni”. Można znów powiedzieć, nie jest to przyjemne, ale w końcu Berlin ma tyle miejsc, gdzie można się kąpać, tyle jezior, tyle kanałów, prawie Wenecja. Jednocześnie gdzieś indziej pojawia się napis: „Żydom nie wolno należeć do niemieckich związków śpiewaczych”. No to co, niech sami chcą śpiewać, muzykować, niech się zbiorą, będą śpiewali, okej.
Potem pojawia się napis i rozkaz „dzieciom żydowskim, niearyjskim, nie wolno się bawić z dziećmi niemieckimi, aryjskimi”. Będą się bawić same. A potem pojawia się napis: „Żydom sprzedajemy chleb i produkty żywnościowe tylko po godzinie 17”. To już jest utrudnienie, jest mniejszy wybór, ale w końcu po 17 też można robić zakupy.
Uwaga, uwaga, zaczynamy się oswajać z myślą, że można kogoś wykluczyć, że można kogoś stygmatyzować, że można kogoś wyalienować. I tak powolutku, powolutku, stopniowo, dzień za dniem, ludzie zaczynają się oswajać z tym, i ofiary, i oprawcy, i widzowie, świadkowie.
Wszyscy, którzy to widzą, zaczynają się oswajać i zaczynają przywykać do myśli i do idei, że ta mniejszość, która … jest inna, że ona może być wypchnięta ze społeczeństwa, że to są ludzie inni, obcy, ludzie, którzy roznoszą ZARAZKI, EPIDEMIE.

źródło: youtube.com

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

No data

Notice: Undefined index: error in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11
{"news":"news","company-skill":"company-skill","slider":"slider","menu":"menu","submenu":"submenu","language":"language","cookie":"cookie","logo":"logo","header":"header","separator":"separator","footer":"footer"}